Widelczykiem czy łyżeczką?

W środę  27 marca klasa 5d miała okazję zobaczyć prezentację przygotowaną przez Kamila Tokarza Leona Podoska. W ramach godziny z wychowawcą chłopcy opowiedzieli koleżankom i kolegom wiele ciekawostek związanych z życiem św. Jana Pawła II.

Były wśród nich również informacje dotyczące  lubianych przez Patrona Szkoły potraw. Wielkie zainteresowanie wzbudził przepis na ulubiony sernik Papieża, który stał się pretekstem do gorącej dyskusji na temat wyższości sernika nad kremówką (lub odwrotnie – zgodnie z podpowiedzią kubeczków smakowych).

Po zakończeniu świetnej prezentacji klasa zgodnie doszła do wniosku, iż brakowało jedynie degustacji któregoś z „papieskich” deserów, więc Kuba Haś zadeklarował, że upiecze ciasto według smakowitego przepisu. Kuba wykazał się przy tym dużą dozą asertywności, nie ulegając argumentom i wdziękowi osobistemu Alicji W., która domagała się ciepłego sernika z lodami, a więc w tym wypadku wersji nieoryginalnej.

W poniedziałek 1 kwietnia uczennice i uczniowie klasy 5d zajadali się więc świeżutkim, pachnącym serniczkiem, przygotowanym przez Kubę pod opieką Szanownej Babci. W dostarczenie wielkiego, ciężkiego placka do szkoły został zaangażowany Tata naszego kolegi. Natomiast Mama opiekowała się w tym czasie Nową Siostrzyczką Kuby. Serdecznie GRATULUJEMY całej sympatycznej Rodzince.

Warto dodać, iż w trakcie raczenia się sernikiem znowu doszło do ożywionej dyskusji, tym razem związanej z zasadami savoir-vivre’u. Otóż członkowie klasy, realizujący w tym roku szkolnym program „Obycie ułatwia życie”, zaczęli domagać się sztućców w celu wykwintnego spożycia deseru, przy czym zdania były podzielone: należy to robić widelczykiem czy łyżeczką? Po sprawdzeniu w kilku źródłach okazało się, iż rację w tym względzie ma Kuba Mordarski, który obstawał z widelczykiem. Nic jednak dziwnego – przecież to właśnie Kuba (wraz z Kamilem Tokarzem) przygotował niedawno wykład i warsztaty pod tytułem „Mowa sztućców”.

Jak widać, ciężka praca pani wychowawczyni przynosi efekty w postaci wzrostu poziomu dobrych manier oraz refleksyjności u uczennic i uczniów klasy 5d. Natomiast skłonność do dyskusji jest naturalną cechą wyżej wymienionego zespołu klasowego, więc zasługi (lub winy) pod tym względem pani wychowawczyni sobie nie przypisuje…

                                                                                                                                   AK