Innowacja pedagogiczna w świetlicy szkolnej: „Emocjonalne Odkrycia – Innowacyjne Podejście do Nauczania Uczuć”

W świetlicy szkolnej przez ostatnie miesiące realizowana była innowacja pedagogiczna „Emocjonalne Odkrycia – Innowacyjne Podejście do Nauczania Uczuć”, której celem było wspieranie dzieci w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej oraz umiejętności społecznych. Program obejmował sześć modułów tematycznych dotyczących emocji takich jak radość, smutek, złość, zazdrość, spokój, nadzieja i odwaga.
Dzieci uczestniczyły w różnorodnych aktywnościach: tworzyły prace plastyczne („Drzewo Radości”, „Moje uczucia w kolorach”), eksperymentowały z „Butelką Spokoju”, brały udział w zabawach ruchowych, scenkach sytuacyjnych, pantomimie, bajkoterapii oraz zajęciach relaksacyjnych.
Dzięki udziałowi w innowacji dzieci lepiej rozpoznają i wyrażają swoje emocje, chętniej współpracują, są bardziej empatyczne i kreatywne. Zauważalna była również poprawa atmosfery w grupie świetlicowej. Innowacja przyniosła bardzo pozytywne efekty.