Akcja „Boom! na komiksy i gry planszowe w bibliotece”

W październiku 2021 roku nasza szkoła otrzymała w ramach akcji „Boom! na komiksy i gry planszowe w bibliotece” pakiet niezwykłych tytułów:

– Smerf, który lubił tylko deser, Thierry Culliford, Falzar, Antonello Dalena

– Smerfetka jest takim samym Smerfem jak inne, Thierry Culliford, Falzar, Antonello Dalena

– Ptyś i Bill tom 1 – Do ataku!, Cric, Pierre Veys, Laurent Verron, Laurent Verron,

– Lou! tom 1, Julien Neel,

– Studio tańca tom 1, Bertrand Escaich, Caroline Roque,

– Siostry, Cazenove Christopher, Maury William,

– Ernest i Rebeka tom 1 – Mój kumpel mikrob, Bianco Guillaume,

– Kamila i Konie tom 1 – Miłość Oceana, Lili Mesange, Stefano Turconi,

– Ubongo – gra karciana,

– Łap za słówka – gra karciana,

– FITS Travel  gra.

Dzięki nadesłanym tytułom mogliśmy zacząć wypożyczać jeszcze więcej komiksów, które wszyscy kochają czytać, bo przemawiają do nas nie tylko tekstem, ale także obrazem. Wzbogaciliśmy również kolekcje naszych gier planszowych o kolejne 3 pozycje – przypominamy, że w gry planszowe (nie tylko te wymienione) można zagrać w czytelni po lekcjach, przed lekcjami oraz na długiej przerwie. Warto integrować się przy grach planszowych jako alternatywa dla dzisiejszych ciągłych gier na telefonach komórkowych i komputerach. 

W ramach akcji w październiku zostały zorganizowane zajęcia pozalekcyjne z komiksami „nie tylko dla dziewczyn” , w których przedstawione zostały zarówno emocje, z jakimi na co dzień borykają się młode uczennice, ale miały również wzmocnić więzi między nimi. Dziewczyny z 5c rozmawiały o swoich hobby (zainspirowane komiksami „Kamila i konie”, „Lekcja tańca”) i o tym co je inspiruje, a także o relacjach ze swoim rodzeństwem i przyjaciółmi. Na koniec przeczytaliśmy podsumowanie komiksu „Smerfy i świat emocji”, o tym, że każdy z nas jest inny i wyjątkowy, dlatego zamiast wyśmiewać się nawzajem, powinniśmy się sobą bardziej zainteresować. Czytaliśmy również o Smerfie, który lubił tylko deser i omawialiśmy jak ważne jest zróżnicowane odżywianie. 

Pogadanki na podstawie komiksów „Smerfy i emocje” prowadzone są również przez wychowawców w klasach młodszych, Zrealizowano już pogadankę w klasie 2d – bardzo pomocne okazały się materiały dostarczone przez organizatorów akcji. 

W klasach 4-7 oraz w 3e na zajęciach artystycznych i plastyce również poruszyliśmy temat komiksu i emocji. Po rozmowie na temat tego, w jaki sposób można odczytać emocje na twarzy i że czasem nie należy ich ukrywać, postanowiliśmy się zmienić w artystów komiksowych i spróbować wyłapać emocje, które każdy po kolei prezentował na swojej twarzy. Był jeden haczyk – na jedną osobę przypadało 60 sekund, więc zrozumieć i wyrazić czyjąś emocję było niesamowicie trudno! Ale dzięki takiemu ograniczeniu czasowemu nasze umysły uczyły się odczytywać i rejestrować wyrazy twarzy – jest to przydatne zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i w tworzeniu komiksów!